söndag 20 november 2011

Skiter i



Jag knarkar smärta, när du går din väg
Låter inga mjuka ord mildra det som känns
För jag måste vara öppen, inga mindervärdskomplex
Måste tillåta hålet att synas, bulta och spy
För det är jag
Jag finns oavsett vad du gör

Skiter i alla goda råd

Kastar mig ut i tomhetens svarta mörker
Dyker ner i den djupa gyttjan utan botten
För du kan inget göra, jag kan inget göra för att dämpa
Måste skratta galet, krampaktigt och skrika
För det är jag
Jag finns oavsett vad jag gör

Skiter i alla goda råd

Känslodealern fick sitt straff, sin påföljd
Blev upphunnen av verklighetens lagar
För det finns inga genvägar, ingen möjlighet att hoppa på tuvorna
Måste ramla och trilla, blöda och svida
För det är jag
Jag finns oavsett du

Skiter i alla goda råd

Jag är rådlös, fattig verbal ordbajsare
Pratar mig trött, mina vänner utmattas
För jag kan inget annat, kan inte hitta handtaget till mitt hål
Måste leta, gräva djupare hitta ingången
För det är jag
Jag finns oavsett utgång

Inga kommentarer: